Blåsigt

Det blev en blåsig träning på en lutande plan på Kviberg. Träningen skulle ha varit på Gamlestadsvallen men de senaste dagarnas regnande satte stopp för det. Bättre att spara planen till fredagens match.

Uppslutningen var hyfsad, 17 man varav två målvakter. Efter lite uppvärmning med lite passningsövningar handlade träning mest om tvåmål. Tre lag med fem i varje, där två spelade medan ett vilade. Spelet var stundtals ok men det var en del trötta ben som inte orkade komma upp  i press, vilket var en av anledningarna med övningen. Träningen avslutades med lite snabbstarter...

Träningen var ett steg framåt jämfört med måndagens men ändå ingen riktig höjdare. Förhoppningsvis blir det bättre tag på fredag...

Vi får även hoppas på mycket publik på fredag, särskilt om vi ska matcha Götaholms damlags publiksnitt. I alla fall om man ska tro på Göteborgs FF's hemsida. Vi får tacka Freddan för denna godbit, den stora frågan är ju dock om inte Freddan har något bättre för sig än att kolla publiksnitt för damernas 7-manna serie ;-)

Dagens Wedberg satt långt inne men sedan exploderade det av underbara citat, självklart från herr Wedberg själv. I omklädningsrummet efter träningen (efter att vi snackat lite skit) slängde Wedberg ur sig att det var "dax att gå och bada". Senast jag kollade har vi bara dusch och bastu...men inget badkar ;-)

Efter duschen hade han flera genialiska planer på hur jag skulle göra mig av med mitt hår. Den sluga planen gick ut på att jag nästa säsong skulle klippa en millimeter av mina dreads för varje vinst. Efter lite eftertanke ändrade han sig till centimeter. Med tanke på att mitt hår går till halva min rygg och jag hade 36 dreads senast någon räknade måste vi vinna väldigt många matcher för att jag ska bli korthårig. Om vi skulle vinna alla matcher nästa säsong skulle jag allstå mista 22 cm fördelat på 36 dreads...alltså mindre än en centimeter per dread. Tillbaka till ritbordet för det gode Wedberg ;-)

Truppen till fredagens match mot Bergum (18.30 Gamlestadsvallen) gissar jag bara på:

Mackan, Freddan, Robin, Felix, Matte, Nemo, Rasta, Tobbe, Edvardsson, Sladjan, Dani, Wedberg, Freddie, Victor, Sebban, Martin J. Jag kan ha missat att någon inte kan eller inte blivit uttagen. Klart är det iallafall att både Mange (förbereder flytt) och Ljungan (avstängd pga av gula kort) inte kommer att medverka. Mange har gjort sin sista match för GBK på ett tag eftersom han ska iväg och plugga. Ett stort avbräck inför hösten. Edvardsson avbröt träningen men vi får hoppas att han är ok till på fredag...

Full fart framåt - håll tätt bakåt!

#6

Kommentarer
Postat av: macke

vi håller la alltid tätt bakåt ? ;)

2010-08-26 @ 21:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0