A shot in the dark...

Rapporteringen från dagens träning kommer inte att vara 100% pålitlig då jag tyvärr inte var där på grund av jobb. Men med mitt sjätte sinne kan jag nog lista ut det mesta...

Hur många var då undrar ni? Den är lite klurig, träningar dagen innan match brukar vara ganska välbesökta. Men, b-laget hade match igår, en match som slutade väldigt sent (kvart i elva på kvällen kanske). Den tidiga träningstiden (17.30) talar också för vissa bortfall. Jag drar till med 18 stycken...

Träningen började iallafall med kvadraten, och om Mackan var där (vilket han säkert var eftersom det är match imorgon, och jag tror inte han stod i mål igår) så blev han säkert tunnlad ett par gånger. Om Ljungan var där så briljerade han säkert med sin fina teknik. Om Johan dök upp så klagade han säkert på att han knappt kunde röra sig efter gårdagens b-lags debut...

Resten av träningen var med största sannolikhet väldigt lugn med tanke på gårdagens match och morgondagens match. Lite presspel kanske med tre lag, det var länge sen. Troligtvis ganska mycket spel också och lite inlägg kanske...

Det är även mycket troligt att Wedberg sa något utan att tänka efter före ;-)

Rapporterna från gårdagens b-lags match är fåtaliga och ganska dystra. Matchen som spelades mot Elisedal på den för Götaholm förhäxade arenan Överåsvallen slutade med en uddamålsförlust. Det avgörande 2-1 målet kom inte oväntat sent i matchen, enligt rapporter i 94:e minuten! Dani gjorde förövrigt GBK's mål och var bra i övrigt också. GBK skapade en hel del chanser och källor på plats indikerar att Freddie och Johan var de värsta målsumparna. Johan sägs dock ha gjort en bra debut på innermitten (så länge han orkade). Elisedals mål kom efter ett inkast och en lyckoträff (likt det mål a-laget släppte in mot Elisedal) där bollen gick in via stolpen och ribban...

Imorgon är det alltså dags för en livsviktig match mot Västkusten. I vårmötet vann Västkusten på Gamlestadsvallen med matchens enda mål (som kom i den 88:e minuten) trots en chansrik match. Laget har en hel del duktiga och tekniska spelare men saknar bredden.

Inför matchen ligger GBK bara fyra poäng före men med betydligt bättre målskillnad. Västkusten har efter sommaren tagit en imponerande poäng mot Bokedalen (1-1) förlorat mot Gårda med 5-2 och även förlorat mot Croatia med 4-2, i senaste omgången. En vinst är ett måste för GBK så att man kan avsluta säsongen snyggt istället för att dras in i nedflyttningsträsket...

Truppen till imorgon vet jag ingenting om, förutom att jag själv blev uttagen ;-). Men den enda jag vet saknas är ju Mange som flyttat iväg för att plugga. Så vitt jag vet är det inga skador eller avstängningar.

Dagens länkar dök upp i mitt huvud när jag funderade på hur Zlatan kommer att klara sig i AC Milan. Vidare kom jag att tänka på andra anfallare som spelat i klubben. En av dem absolut största är självklart holländaren Marco van Basten som öste in mål i början av 90-talet. Två av hans finaste mål kom dock inte i den svart-röd-randiga tröjan utan i Ajax och i Hollands landslag. Håll till godo. Jag hade tänkt att göra ett av dessa mål imorgon, men jag berättar inte vilket ;-)

Matchen mot Västkusten börjar 19.30 imorgon på Kvibergs konstgräs!

Full fart framåt - Håll tätt bakåt!

#6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0