Lagom...

På dagens Götaholmsträning var det precis lagom med folk för att spela 11 mot 11 på helplan. Sådant uppskattas! Det var tre helt nya killar som tränade och två nygamla. Sladjans kompis Valentin var där igen och även Johan från Rannebergen. Sedan hade Sladjan även med sig en annan kompis som jag inte uppfattade namnet på. De två andra nya killarna har jag ingen vidare koll på, Freddie sa att han spelat med en av dem i Väster och den andre hette Abdi.

Spelet var stundtals ok och Bengan hade begärt offensiva yttermittfältare vilket fungerade bra, iallafall just den offensiva biten ;-)...

Det röda laget med Johan, Victor, Tobbe, Kevin, Freddan, Rasta, Valentin, Freddie, Abdi, Dani och Mange gick om jag inte räknat fel segrande ur striden trots några sumpningar av Rasta och Mange (som trots förra träningen fick en ny chans på topp). Det blå laget bestod av: Matte, Felix, Koffe, Ljungan, Edvardsson, Rannebergen-Johan, Sladjan, Berg, Gustav och två av de nya killarna.

Ingen av de nya killarna varken gjorde bort sig helt eller tokimponerade. Rannebergs-Johan känns väldigt stabil och vi får hoppas att han väljer spela för GBK, även Valentin skulle bli en tillgång med lite justeringar ;-)

Nästa Götaholmsaktivitet är inomhusträning på lördag mellan 15-16.30. Det är ju lite förberedelse inför tomtecupen men alla är välkomna.

I 6A har det inte hänt så jättemycket. Öjersjö kan möjligtvis tappa två spelare till Partille. Iallafall om man ska tro Partilles tränare som på sin blogg hävdar att Nicklas Jensen och Johan Dermark är på väg tillbaka till Partille där de spelat innan. Jag vet inte hur många matcher dessa spelare hann med men jag tror att Jensen är mittfältare. Inga mål enligt mina papper men väl tre gula och ett rött. Dermark tror jag spelar back eller mittfält. Två mål och ett gult blev det för honom. Men om dessa två går in i ett nublivet division 3-lag så är det självklart ett avbräck för Öjersjö.

Verkar som det händer lite på tränarsidan i Gårda BK. Enligt hemsidan lämnar Kristian Wardal sitt tränaruppdrag som seniortränare i klubben. Något som han delat med Staffan Lindblom.

Olskroken verkar ha klart med ny tränare, Ray Pantzar heter denna 62-åring som tillträder i januari 2011. Efter lite googlande verkar det som han varit i Grimmareds IF (division 6 norra Halland). De har även lite träningsmatcher klara: Galgbacken (otroligt coolt namn på detta fotbollslag från Kungsbacka), Zenith, Lövet/Johanneberg, Bosna och Pushers.

Det var allt för denna kväll mina vänner...

#6 


Kommentarer
Postat av: Martin J

Intressant med tränare Ray Pantzar i Kroken, jag hade denna herre som tränare under ett år i min modersklubb Hössna IF, tror de kan varit nån gång runt 1997-98. Vila hemma är ett ledord i Pantzars fotbollsfilosofi.

2010-11-19 @ 12:47:43
Postat av: T

Intressant att Jensen är på G tbk till Partille eftersom att han lämnade Partille just för att han inte fick spela.........

2010-11-21 @ 14:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0