Koll på Croatia...

Götaholmaren tyckte det var dags att kolla till Croatia lite extra. Laget har faktiskt inte tagit sommarledig ännu utan tjuvstartar den 13:e omgången redan på onsdag mot FC Bosona...

Götaholmaren har snackat lite med Croatias tränare Dragan Prorokovic men även med spelarna Thomas Celec och Alexander Nylin. Håll till godo...

Vi börjar med tränare Dragan:

Hur skulle du sammanfatta Croatias vårsäsong? Vad har varit bra och vad har varit mindre bra?

Det mesta har varit bra förutom några resultat speciellt mot Björndammen. 25 frilägen men förlust.
 
Nu när ni har mött alla lag, vilket är du mest imponerat av?
 
Inget egentligen men om jag måste så är det nog Africa som jag tycker spelar den tyngsta fotbollen.
Gårda tycker jag har offensiv kvalité men dåliga bakåt.

Är det någon särskilt spelare (i något annat lag) som imponerat särskilt mycket?
 
Nä.

Är det någon spelare i Croatia som du vill lyfta fram, som gjort en bra vårsäsong?
 
Nä, vi har en jämnare och bredare trupp i år men Vllaz, Boris, Nylin, Beshar, Henok samt Christian i mål är de som varit mest stabila.

Vilka lag från 6A spelari femman nästa säsong?
 
Håller fortfarande kvar vid Croatia men tror att Africa och Bosona är med på slutet.

Måste tyvärr fråga om senaste matchen mot United Africa. Vad var det som hände egentligen?
 
Dålig inställning samt missade frilägen i första halvlek. Andra tappar vi bollen till 2-0 sen går luften ur.

Boris Lesic är tillbaka och Mikael Sepahi verkar också vara på gång igen. Vad betyder det för Croatia att dessa killar är tillbaka?

De betyder såklart en hel del men vi är inte lika beroende av dem i år såsom förra året.

Götaholmaren tackar Dragan var att han tog sig tid att svara på lite frågor!

-------------------------------------------------------------------------------------

Näste man till rakning är den gamle götaholmaren Thomas Celec:

Hur har din fotbollskarriär sett ut innan du hamnade i Croatia?

Började spela fotboll när jag gick i 3:e klass, och då var det självklara valet Kortedala IF, eftersom man hade kompisar i klassen som spelade där. Sedan la jag av med fotbollen när jag började i femte klass, för att sedan börja spela med Götaholm något år senare. Där jag hade Lillen som tränare, En mycket bra tränare ska tilläggas!! Där han lärde oss hur viktigt de är att springa i fotboll :-):)

Nu när ni har spelat mot alla lag, vilket lag har imponerat mest på dig?

Det laget som imponerat mest på mig måste jag säga är Gårda, spelade riktigt bra mot oss, och dem kommer ställa till det för många lag.

Är det någon särskild spelare i något motståndarlag som imponerat på dig?

Aamir Fouad
i Västkusten en mycket duktig innermittfältare, samt en ödmjuk och trevlig person.

Förra året missade Croatia andraplatsen pga målskillnad, vart slutar ni iår?

Alla spelare i vårat lag är hungriga på förstaplatsen, så vi vinner ! Eller som Fitim säger när vi har ätit frukost så vinner vi...

Är det någon spelare i Croatia som varit särskilt viktig under våren?

När Boris "MEZZI" Lesic kom tillbaka så har det gjort mycket för laget, en mycket duktig spelare,samt en fantastisk kapten, du som var på planen och såg vad han presterade mot er, kan ju intyga hur bra han är :-):)

Till sist: Tunnla Alexander Nylin ELLER sätta en perfekt glidtackling på Jihad El-Hajj precis när han ska göra mål?

Tror dessvärre att jag för långsam för att tunnla Nylin, så jag väljer helt klart sätta dit Jihad, eller som han själv hade sagt efter glidtacklingen, JA!! JA!! DET GÅR INTE ..

Vi tackar självklart för dessa intressanta svar och hoppar vidare till Croatias snabba yttermittfältare Alexander Nylin:



Hur har din fotbollskarriär sett ut innan du hamnade i Croatia?

Jag började som liten grabb i Sävedalens IF, spelade där i några år och gick sedan vidare till konkurrenterna Partille IF! Där hamnade jag i ett bra ungdomslag och vann de mesta vi ställde upp i. Mycket tack vare våra duktiga tränare (Joop Le Comte och Martin Banck). Tyvärr var 89orna tvunget till att lägga ner senare och då fortsatte jag bara att spela med 90orna. Vid 13års ålder gick jag till IFK GBG för att satsa lite mer på fotbollen, var där i ett par år tills jag blev skadad och efter det tappade jag motivationen helt för fotbollen. Började igen efter 2 års uppehåll, då var det Partille igen. Även där blev det svårt att motivera sig och slutade igen efter något år. Sen blev det en snabb sejour i Öjersjö och nu detta året blev det Croatia efter en del tjat från Bashar haha!

Du kom från Öjersjö inför den här säsongen, ni vann med 2-0 mot ÖIF och du gjorde första målet. Hur var det att spela mot sitt gamla lag?

Yes, det stämmer bra. Det kändes inte så speciellt. Jag spelade nog bara tre matcher förra året för Öjersjö IF. Men självklart är det alltid skönt att få göra mål.

Nu har ni ju mött alla lagen i 6A. Är det något annat lag som imponerat extra mycket på dig?

Jag kan säga att serien är oerhört jämn detta året, alla vinner mot alla. Så det finns många bra lag. Har missat några matcher men dom jag tycker som har varit bäst hittills är väl Bosona, Africa och Marieholm. Och Gårda är absolut bättre än vad tabellen visar.

Vem är den bäste spelaren du mött i år?

Simon La Verghetta från Gårda, Fidan i Marieholm och en mittback från Bosona, kan tyvärr inte namnet.

Är det någon spelare i Croatia som varit extra viktig för klubben nu under vårsäsongen?

Vet inte om det har varit någon som varit mer betydande än någon annan, det finns många som är bra i Croatia. Men Henok Berhane gör aldrig en dålig match. Sen var det viktigt att vi fick tillbaka Boris Lesic.

Hur kommer säsongen att sluta för Croatia?

Jag tror vi kommer hålla till vid toppen i alla fall, vi måste bara börja bli lite jämnare och jobba mer för varandra så löser det sig nog. För när vi gör det har det gått utmärkt.

Till sist: Snurra upp Vllaz ordentligt på läktaren ELLER springa ifatt Celec, ta bollen och tunnla honom?

Haha alternativ två, springa ifatt Celec, ta bollen och tunnla honom. Då blir han lite småsur!

Måste säga att du har en riktigt härlig blogg!

Götaholmaren tackar herr Nylin för att han ställde upp och önskar honom och Croatia lycka till i fortsättningen!

---------------------------------------------------------------------------------

Imorgon blir det lite fler intervjuer och lite inför den sista 6A-matchen innan sommaren Croatia-FC Bosona (på onsdag)

Nu blir det att ut och springa lite...

#6

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din sida - den har verkligen potential :D!

2011-07-20 @ 06:52:47
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0