Matcher & Krokengranskning!



En svängig match där Gårda hade greppet med både 3-1 och 4-2 men där Marieholm tog sig tillbaka och kunde knipa en poäng. Enligt Marieholms lagkapten och tvåmålsskytten Toni Ceesay var matchen tuff men rolig att spela och han tycker att ett oavgjort reslutat var rättvist. Han ger även en stor eloge till hela sitt lag, som jobbade som "fan" och aldrig gav upp, trots flera underlägen i matchen...

Gårdas La Verghetta var dock snäppet värre än Ceesay och stod för ett hattrick, men det räckte alltså bara till en poäng.

Götaholmaren försöker hitta lite mer synpunkter om matchen men får återkomma med det...



Öjersjö tog en viktig seger mot jumbon Elisedal och tog sig över strecket. Björndammen har dock två matcher mindre spelade (varav en är United Africa-matchen, där de borde få tre poäng). Det kommer bli en riktigt hård fight om att undvika den andra nedflyttningsplatsen.

Götaholmaren har inga rapporter från matchen ännu, men jobbar på det. ÖIF hade 2-0 efter en halvtimme och när Peter Murphy fick sitt andra gula och blev utvisad precis innan halvlek hade nog EIS inte mycket att komma med. Gissningsvis spelades mest andra halvlek av...

Unge Andreas Rådström vaktade iallafall Öjersjös mål i denna match.

------------------------------------------------------------------------------------

Götaholmaren håller just nu på med att kontakta lite spelare och tränare i olika 6A-lag för att höra vad de har att säga om första halvan av säsongen.

Först ut är Olskrokens IF där Götaholmaren pratat både med tränaren Ray Pantzar och lagkaptenen Henrik Höljer. Vi börjar med tränare Pantzar!



För det första får jag gratulera till den nuvarande tredjeplatsen!

Tackar för gratulationerna!

Hur kommer det sig att Olskroken återfinns så högt upp i tabellen?

Det beror mycket på att vi har fått några nya spelare som kompleterat truppen o att dom flesta har blivit ett snäpp bättre! Dessutom har vi en mycket bred trupp vilket har skapat konkurens som det inte var tidigare!
Det märkliga är väl att det gått så bra med tanke på att vi förmodligen tränar minst av lagen!
 
Du är ju ny i 6A-sammanhang. Vad är dina intryck av serien nu när ni mött alla lagen?

Jag tycker att det är en otroligt jämn serie o det spelas stundtals mycket bra fotboll av alla lagen!
 
Vilket lag har imponerat mest på dig och varför?

United Africa därför att dom är otroligt bra organiserade vilket inte är vanligt i den typ av lag!
 
Är det någon särskild spelare som imponerat särskilt på dig?

Kan inte påstå att någon sticker ut förutom Söder!
 
Är det någon spelare i OIF som betytt särskilt mycket för laget denna säsong?

Betyder mest för Kroken, såklart Söder!
 
Hur förbereder sig Kroken för hösten?

Träingsläger i Smögen!
 
Kan det vara så att Kroken återfinns i toppen för att de "vilar hemma"?

Vilar hemma ingår i mitt sätt att organisera laget o jag hoppas att det bland annat har påverkat att det gått bra!
 
Till sist: Vilka lag från 6A spelar i femman nästa säsong?

United Africa men sen är det öppet!

Götaholmaren tackar självklart Ray Pantzar för att han tog sig tid att svara!


Lagkapten Höljer.

Alla Götaholmarens läsare kanske inte har koll på dig. Hur har karriären sett ut innan du hamnade i Kroken?

Jag började min spelarkarriär i Qviding för att i 12 års åldern ansluta till Blåvitt. Jag spelade sedan i Blåvitt fram till ungefär 18 års ålder, som målvakt kanske ska tilläggas. Jag skadade axeln, började fuska som utespelare och gör min 7e säsong i Kroken. Kroken var egentligen ett naturligt val då jag dels kände en del spelare samt bodde i stadsdelen. När jag anslut spelade vi division 7, jag kan dock inte ta åt mig speciellt mycket av äran för vår resa då jag tror att jag åtminstone har spenderat 4 av mina säsonger i 7an.

Om inte jag är helt ute och cyklar hade du vår nuvarande tränare Bengt Jeansson i Översås? Hur var Bengan som tränare och har du några goa anekdoter från den tiden?

Det stämmer att jag hade Bengt i Överås. Jag spelade väl runt ett år i klubben. Tyvärr spelade jag inte så mycket. Bengan var en lite klurig typ, Djurgårdare som jag tror att han är. Det finns väl ingen direkt relation att tala om, det skulle vara att vi båda har målvaktsbakgrund. Han gjorde ett bra jobb i klubben tror jag, jag lämnade innan han gjorde, vilket väl säger en del.

Hur kommer det sig att Kroken blivit ett topplag i år?

Kroken har varit bra i år, mycket på grund av en relativt sammanspelt stomme kompletterad med en gäng lite nyare, duktiga spelare. Vi har kanske inte den bredaste truppen, men en grupp som kan rotera på många positioner. Vi har haft turen att ha en del spelare som gjort en del mål, bl.a. Söder. Vi har ett grundspel som har fungerat bra, det är inte alltid vackert, men relativt effektivt. Jag tror kanske att en de lag upplever oss som tunga att möta med en del spelare som spelar tufft. Spelare som Johan Hellenäs har också tillfört en del kreativitet och mål framåt.

Är det några lag i 6A som är roligare att möta än andra och varför?

Det har varit en hel del roliga matcher i år. Jag skulle nog hålla våra matcher mot Gårda och Götaholm som våra skönaste segrar. Det var tuffa matcher, men schysta tag. United Africa var antagligen det bästa laget vi mött hittills, även om vi inte gjorde någon kanonmatch.

Som back får du tampas med anfallarna i 6A. Vem/Vilka har varit jobbigast att möta och varför?

Den absolut bästa anfallaren jag mött i år är nog United Africas nummer 10 (Götaholmarens tillägg: Calvin Okafor). Jag fick en duktig resa den första halvtimmen när han drog sig mot min kant. Han var otroligt snabb med boll och duktig 1 mot 1. Öjersjö, som slog oss, bytte in en mittfältare (Götaholmarens tillägg: Marcus Halldin)med riktigt fin fot och bra blick för spelet. Han gjorde 2 mål och avgjorde i sista minuten, vilket var en fin prestation.

Goa smeknamn hör till fotbollen. Götaholmaren är nyfiken på varför Johan Hellenäs kallas Såsen?

Jag vet inte exakt var smeknamnet kommer ifrån, men det måste ha något att göra med hans hastighet utanför planen. Han tar åtminstone en halvtimme på sig för att klä om innan match. Lite kuriosa är ju även att hans bror Anders som spelar med oss går under smeknamnet "Musslan", då han ofta är riktigt tyst på planen.

Vilket/Vilka 6A-lag spelar i femman nästa år?

Jag tror att om United Africa gör en fin höst kan de mycket väl spela i femman nästa säsong. Om de blandar och ger kan det bli tight i toppen. Jag hoppas ju givetvis på Olskroken. Det känns som att serie 6A är en tuff serie där de flesta lagen kan slå varandra. Höstsäsongen blir självklart avgörande då det kommer att vara jämnt vid uppehållet.


Till sist: Ett skott i krysset eller en räddning på mållinjen?

Som gammal målvakt och försvarare känner jag mig tvingad att säga en räddning på mållinjen men framför allt uppskattar jag en ordentlig tunnel.

Götaholmaren uppskattar verkligen att herr Höljer tog sig lite tid och svarade på våra frågor!

--------------------------------------------------------------------------

Ikväll spelar Lekstorp-Västkusten (start 20.00), möjligt att det blir en sen uppdatering av bloggen med resultatet.

Tyvärr har det fortfarande inte kommit något besked om vad som händer med matchen Björndammen-United Africa. Trots att förbundet skulle ha fattat ett beslut igår. Den som lever får se...

#6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0