Super Bowl Sunday...

Trots det kalla vädret igår genomförde Götaholm en riktigt bra träning. Blå himmel, sol och ett vindstilla Kviberg gjorde att det inte riktigt kändes så kallt som termometern visade.

Rabih började träningen med att bjuda den dubbelt så gamle Rasta på en riktig kanontunnel på uppvärmningen.

Det blev mycket spel under träningen och de small en hel del på sina håll. Shafie fick en rejäl hockeytackling av Johan. Det ska väl tilläggas att bollen lyste med sin frånvaro vid det tillfället...

Shafie svarade dock med att ge Rasta en fin axel rakt i huvudet (självklart inte med flit). Men med tanke på alla gånger Rasta har varit tvungen att skava på Shafie när han snurrar för mycket så var det kanske dags...

-----------------------------------------------------------------------------------

Tyvärr så kan Götaholmaren meddela två saker som inte är så roliga:

För det första så verkar det som Aleks, som det verkar nu, inte att satsa vidare i Götaholm. Eftersom Mackan försvann till Kärra så står nu Götaholm med bara en målvakt.

Den situationen känns inte jättebra då man självklart vill ha igång två målvakter, för att göra träningarna bättre, för att ha en bra och givande konkurrenssituation och också för att inte samma målvakt ska få dubbla i både a- och b-lag.

Så finns det någon målvakt där ute som är sugen på att konkurrera om en målvaktsplats i ett gött division 6-gäng så är det bara att höra av sig!

Ring Görgen (0708135330)

För det andra så verkar det som chansen att Patrik Iljin spelar för Götaholm har minskat rejält. Det verkar som FK Kozaras nysatsning (med ny tränare och flera nya spelare) har fått Patrik att tänka om.

Han tillhör ju fortfarande Kozara och tränar och spelar med klubben just nu.

För Götaholms del hoppas vi självklart att han väljer att återvända till oss men gör han inte det är det ju bara att önska honom lycka till i Kozara.

--------------------------------------------------------------------------------------

Gårdagens Götaholmsträning var även fyllt med en hel del humor. Shahram var i bra form (i omklädningsrummet) och levererade en hel del!

Roger klagade på att Shahram tränade dåligt och då svarade Shahram att han kommer att dyka upp mer när det blir varmt! Då var det ju passande att han dök upp igår när det var -13 ute...

Shahram pratade även om sin domarkarriär och att han ibland fått matcher att dömma som spelades klockan 11 på natten!

Lillen frågade även Abdi om han fick komma och hälsa på hemma hos Abdi? Inga problem svarade Abdi men Lillen undrade då om han hade några öl hemma. Abdi svarar:

-Jag hade en öl, en gång!

Dagens Wedberg är dock för ovanlighetens skull inte en verbal Wedberg utan mer en visuell Wedberg!

Finn ett fel på bilden!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Croatia skulle ju ha spelat träningsmatch mot nystartade division 7-laget Fyrklövern igår men det verkar som matchen aldrig blev av. Enligt GFF:s hemsida blev det WO och 3-0 till Croatia.

Den första tanken är ju att Fyrklövern inte fick ihop spelare men det verkar lite konstigt då klubben hade tagit ut en trupp på 17 spelare!

----------------------------------------------------------------------------------------------

Nu är det dags för lite fler intervjuer!

Vi kör igång med Gårdas Simon La Verghetta!


Hur har din karriär sett ut innan du blev målfarlig yttermittfältare i 6A?

Jag började spela fotboll i Qviding FIF som 6 åring innan jag tog steget till IFK Göteborg som 11-12 åring. Det var där utvecklingen tog fart och vi spelade pojk och juniorallsvenskan samt var med i stora cuper utomlands med europeiska storlag. När jag kom upp i tonåren kom även skadorna och det var många, som 17 åring orkade jag inte med skadorna mer och efter bråk med "Ungdomsspoftchefen" lämnade jag IFK Göteborg för att satsa på skolan och gick till Gårda BK där mina vänner spelade.

Jag spelade en säsong i Gårda BK år 2009 med juniorerna och A-laget innan jag fick tillbaka suget för fotbollen och då gick jag tillbaka till min moderklubb Qviding FIF där jag började spela i U21-Truppen. Det var ett jättebra år för mig där jag fick möta allsvenska stjärnor i U21-Allsvenskan.

Efter säsongen blev jag uppflyttad till Qvidings A-lag men konkurrensen var hård (Superettan) så jag skulle inte få så mycket speltid sa dom, dom pratade om utlåning men jag orkade vara ny i ett lag igen så jag gick tillbaka till Gårda BK. Och det är även här jag är just nu. Det känns bra och jag hoppas vi kan klättra i divisionerna likt Dalkurd :).

Gårda har plockat många spelare från Qvidings juniorer. Hur kommer det sig?

Jag gissar på att det är en geografisk fråga eller om det kan ha någonting med kärleken till den vinröda färgen att göra. Vi har i dagsläget 10 spelare i truppen med förflutet i Qviding. Många har säkert legat på gränsen mellan A-lag och Junior-lag och det är då Gårda kommer upp som alternativ. Framtida samarbete mellan klubbarna? Jag hoppas. Vi har även en väldigt bra spelande sportchef vid namn Mawuli Gokah med stort kontaktnät som får duktiga spelare att träna med oss.

En hel del nyförvärv i Gårda inför säsongen, är det någon som imponerat extra mycket på dig?

Jag känner dom flesta nyförvärven sedan innan. Jag skulle vilja lyfta fram Sebastian Fernbergs comeback i Gårda BK. Han har visat stor ödmjukhet under försäsongen samt tränat riktigt hårt. Han spelade med mig tillsammans säsongen 2009. Även Josef (La Carrubba) och Viktor (Rydberg) har imponerat så jag tror på Gårda BK denna säsong.

Alexander Nylin är ju klar för Gårda efter mycket om och men. Vem av er är snabbast egentligen?

Det har inte bloggen med att göra :). Det är vår lilla hemlighet i Gårda. Det jag hoppas på är att när jag har en dålig dag på plan att Nylle höjer sig och när Nylin har en dålig dag då höjer jag mig. Men med oss två i form blir vi nog en svår nöt att knäcka :).

Till sist: Om du bara får välja en, serieseger för Lazio ELLER för Gårda?

Gårda såklart ;)

Tack och lycka till!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Nästa man till rakning är Olskrokens nya tränare Daniel "Dajja" Johnsson:



Vi öppnar stenhårt! Ryktet på stan är att fix-sjärnan och målmaskinen Jonas "Söder" Söderström fortfarande är skadad och kanske inte kommer att spela alls 2012! Ligger det någon sanning i det eller är det bara Söder som inte gillar försäsongen?

Jonas skadade baksidan i sista matchen på förra säsongen och har rehabat på egen hand sedan dess. Resultat (på egen hand) var inte lyckat då han fortfarande inte kan spela boll. Han har nu fått intern hjälp med rehabprogram och satsar givetvis på spel till premiären i april.

FCF-bloggen (och senare Götaholmaren) har gått ut med att Västerspelaren Martin Hernefors är klar för Kroken. Verkar dock inte som er hemsida bekräftat det, men jag antar att det stämmer?

Ja, det stämmer att Martin är spelklar för kroken. Jag tyckte att både du och Dalla skrev så bra att en nyhet på vår egen sida var överflödig :).

Hur lyckades ni locka över en sådan meriterad herre?

Han kommer givetvis vara en riktigt bra tillgång för oss och lite som det skrevs; kan vara den avgörande skillnaden för om vi blir ett botten- eller toppenlag.

Anledningen till att Hernefors väljer att avsluta (?) sin fotbollskarriär i Olskroken är att jag och min bror Peter har känt honom sedan många år. Från början var vi alla tre arbetskamrater på Volvo Torslanda.

Huruvida Hernefors kommer att storsatsa redan på försäsongen eller inte det får framtiden utvisa. Vissa av våra spelare väljer ju den berömda "vila sig i form", vilket har fungerar med varierat resultat genom åren.

Hur är läget annars i Kroken, är det samma gubbar som förra året eller är det några nya som tillkommit eller gamla som tackat för sig?

Försäsongen i övrigt är inte så mycket att säga om. Vi har kvar de flesta gubbarna, men av erfarenhet så vet jag att några kommer trilla bort av olika anledningar. Vi tror även att fler kommer att visa sig på träningarna när den värsta kylan släpper. Första träningsmatchen mot Argo nu på onsdag ser jag som ett extra träningspass i första hand.

Klara förluster för Olskroken är:

Sven Pettersson, ordförande 2010-2011 och spelare sedan 2007. Sen bröt benet i en match mot Kärringön för tre (?) år sedan och har gjort comeback men fått ytterligare problem. Skorna på hyllan för en duktig spelare tyvärr.

Magnus Elf: spelare från fd bolltrollarna (Lerum) som gjort två säsonger med oss. Nu begick han misstaget att flytta till Borås av alla ställen. Oklart om han kommer spela fotboll där. Vi önskar honom givetvis lycka till ändå.

När vi ändå pratar så måste jag nämna vår äldsta spelare, kanske hela 6A:s äldsta spelare? Reza Bahadori. Han missar inte en träning och springer på allt. Förra säsongen hade vi en bred trupp och därför spelade inte Reza i a-truppen. Reza (född 1963, kubakrisens år) utklassade allt motstånd på senaste tränings sista övning "plankan", han stod 3 min 10 Sek och kunde fortsätta enligt egen utsago.

Som ett sista namn så vill jag nämna Patrik Thorsson. Han spelade för oss i ett par år, men förra året så skulle han spela för hällesåker. Det blev inte en match där och faktum var att han aldrig lämnade oss (ingen övergång). Nu har han återvänt och satsar på startelvan igen. En klassspelare med tyngd, snabbhet och passningskicklighet. Välkommen tillbaka Thorsson!

Tack så mycket och lycka till!

--------------------------------------------------------------------------------------

Till sist har Götaholmaren snackat lite med Bokedalens nya tränare Jens Ottosson:

Götaholmaren får börja med att hälsa dig välkommen till 6A!

Hejsan! Först vill jag säga att du gör ett bra jobb.

Hur har din spelar- och tränarkarriär sett ut innan du hamnade i Bokedalen?

Jag börja som spelare i Lekstorps IF. Där jag spelade upp till och med en säsong i a-laget. Jag har spelat i mindre lag och just i division 6.

Min tränarkarriär är inte så lång, jag har innan Bokedalen varit tränare för Qvidings P-01 där min son var med och spelade. Nu spelar han i Jonsered och jag är lite inblandad där med.

Hur bra koll har du på 6A och dess lag?

Jag har inte så stor koll på dessa lag men jag hoppas att jag ska ha ganska bra koll när vi ska möta dessa lag genom att titta på träningsmatcher.

När Bokedalen spelade i 6A sist (2010) så var det ett fysiskt lag som spelade väldigt rakt och ställde om snabbt, hur vill du spela med Bokedalen årgång 2012?

Jag vill att vi ska spela en bra och snabb fotboll och inte bara skicka upp bollen utan att ha en tanke, men naturligtvis kommer vi att använda våran fysik och snabbhet (jag gillar spansk fotboll).

Hur är läget i laget nu när ni har varit igång med försäsongen ett tag?

Från att ha varit 6-9 killar för ett år sedan på träningarna till hur det ser ut nu när vi ligger på mellan 12-18 killar så ser det mycket bra ut med tanke på att vi bara tränar utomhus.

Vi har en del skador som jag hoppas ska ordna upp sig till när träningsmatcherna drar igång. Jag har inte så  bred trupp just nu och det kommer att vara viktigt under denna säsong.

Jag har fått in ett par unga killar till i truppen som visar framfötterna. Sedan hoppas jag att en kille som kanske är på ingång och kanske en eller två målvakter på gång.

Jag uppfattar det som Bokedalen har tänkt sig att fightas i toppen, vilka andra lag tror du kommer vara med där?

Genom att jag inte har så bra koll på division 6 så har jag frågat killarna vad dom tror och vad för målsättning vi ska sätta upp. Så dom tror och vill ligga topp fyra så vi får se om det är möjligt att uppnå detta.

Vilka andra lag som kommer att ligga i toppen är svårt att säga för jag tror att det blir en jämn serie i år men för att inte verka för tråkig så tro jag att Africa, Croatia, Gårda och jag tror att Lekstorp kommer att
vara ett topplag också.

Men jag tror att det blir svårtippat i år.

Tack så mycket och lycka till!

Ha det gott, hoppas att det blir ett bra år i division 6 med en bra fotboll!

---------------------------------------------------------------------------------------

Götaholmaren fick lite kritik för att man skrivit att Alexander Nylin var klar för Gårda. Detta kom från en "väldigt insatt Croatia-supporter".

Götaholmarens källa var ingen mindre än Gårdas tränare Staffan Lindblom.

Nylin själv tränar för fullt med Gårda och han spelade dagens träningsmatch. 

Det verkar inte som allt pappersarbete gick igenom under frimånaden (annars hade ju detta aldrig varit något att diskutera) men Nylin själv verkar helt inställd på att spela för Gårda och att övergången kommer att lösas.

Götaholmaren har försökt nå Croatias tränare Dragan Prorokovic men har ännu inte fått något svar.

---------------------------------------------------------------------------------------



Enligt rapporter så började Gårda väldigt bra och gick upp i ledning med 2-0 och Hisingsbacka blev rejält tillbakapressade. Gårda orkade dock inte hålla uppe det fina spelet och Hisingsbacka tog sig tillbaka in i matchen och när det väl började gå deras väg så slutade Gårda att spela.

Att Gårda spelade med en trebacklinje gjorde kanske också att det blev några mål för mycket i baken.

Hisingsbacka spelar ju i fyran iår så självklart ska det vara viss skillnad mellan lagen.

Möjligtvis gjordes Gårdas båda mål av Peter Carlsson (?), men det är inte helt fastställt.

---------------------------------------------------------------------------------------

QPR föll riktigt tungt igår mycket på grund av ett väldigt, väldigt hårt dömt rött kort på Djibril Cisse (då QPR ledde med 1-0). Med 10 man orkade inte QPR stå emot, men ska man hitta något positivt så har Adel Taarabt vaknat till och var riktigt pigg i andra halvlek. Dessutom gjorde nyförvärvet Bobby Zamora mål direkt...

---------------------------------------------------------------------------------------

Dagens (eller rättare sagt nattens) stora idrottshändelse är självklart Super Bowl där New York Giants möter New England Patriots!

Enligt Götaholmarens NFL-expert Tobias "Big Ben" Petersson så kan det ge bra utdelning på att spela på att Patriots tight end Rob Gronkowski (#87) kommer att svara för nattens första touchdown!

#6


Kommentarer
Postat av: Åskådare

Det stämmer att Patrik Iljin spelar för Kozara, han va med i laget när Kozara mötte Säve SK på Klarebergsvallen i lördags. Kozara luftade alla sina nyförvärv och kom med ett starkt lag.

Matchen vann dock Säve med 3-2 efter att ha tappat en 2-0 ledning.

2012-02-06 @ 07:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0