Full fart framåt!

Vi öser på med lite fler intervjuer innan det blir en liten bloggsemester. Dagens offer är Amir Huseinovic (FC Roma), Anthon Eriksson (Bokedalen) och Milad Mehrbeheshti (Marieholm).
 
Amir Huseinovic från FC Roma.
 
Hej Amir. Hoppas det är ok med en liten intervju för bloggen?
 
Hej Fredrik , javisst =)
 
FC Roma har nu spelat en halv säsong i 6A. Har det varit som du tänkt dig? Vilken är, enligt dig, den största skillnaden mellan 7:an och 6:an?
 
Det har varit ungefär som jag tänkt mig faktiskt, jag visste att vi hade en tunn trupp med många spelare som har spelat högre upp än dom flesta i den här serien, men att det skulle bli tufft att alla ska hålla ihop som lag, men nu efter halva säsongen tycker jag att det är starkt av oss att vara där uppe, trots mycket tjafs och onödiga avstängningar på vissa spelare!
 
Största skillnaden är självklart kvaliteten på spelarna och organisationen hos dom flesta lag i serien,  man märker att det är spelare som har spelat fotboll länge och vet vad dom gör på plan. I div7 fanns det vissa lag som spelar fotboll med jobbkompisar och spelar bara seriematcherna utan att träna så mycket på en säsong.
 
Hur ser det ut inför hösten med nya spelare? Är det några på väg in?
 
Inför hösten tror jag vi har på gång in  2-3 spelare, vi behöver verkligen några nya spelare och jag hoppas att dessa killar börjar med oss till hösten! 
 
Är det några särskilda lag eller spelare i andra 6A-lag som imponerat extra mycket på dig?
 
För mig har United Africa imponerat mest med sitt fina spel otrolig starka och snabba, men dom saknar en målskytt tycker jag. Sen har Marieholms anfallare Jimmy-Cannon Nwadinkpa också imponerat, stor, stark och otrolig snabb!
 
Vem anser du ha varit Romas viktigaste spelare under den här våren?
 
Romas bästa och viktigaste och kanske seriens vassaste ytter är så klart Sanel Osmanovic, det kan man inte undvika! Viktigaste spelare för oss.
 
Var befinner sig FC Roma om fem år?
 
Roma befiner sig förhoppningsvis i division 4 om 5 år! 
 
Tack så mycket för att du tog dig tid!
 
Tack för bloggen och fortsätt så Rasta! =)

Önskar alla en underbar sommar, och vi ses till hösten
Bokedalens ordförande och lagledare Anthon Eriksson.
 
Tjena Anthon! Hoppas det går bra med en intervju för bloggen?
 
Tja Rasta! Här har du mina svar:
 
Nedflyttade från femman och för tillfället på nedflyttningsplats till sjuan! Hur har detta kunnat hända?
 
Ja, säg det du. Det har varit en strulig vår med en avhoppande tränare, svårt att få ihop lag, bristande inställning osv. Vi har inte ens varit i närheten av att ha kunnat lira med samma lag två matcher i rad, vilket givetvis varit tungt. Och tyvärr har vi haft noll självförtroende ända sedan Öjersjöderbyt, vår första förlust,  där allt gick emot oss.
 
Vad är det som BIF måste ändra på till hösten för att kunna kriga sig kvar i finrummet?
 
Kapaciteten finns och får vi bara ihop truppen till hösten tror jag att vi kommer upp på säker mark, men det är viktigt med en bra höststart. Inställningen, att jobba för varandra och visa hjärta för föreningen måste ALLA göra i detta skede. Det hoppas jag blir verklighet för vi har kapaciteten att slå alla lag, hur banalt det än må låta i dagens läge. Vi hoppas inom ett par veckor kunna knyta till oss en permanent tränarlösning för hösten, det tror jag är bärande för Bifs framtid.
 
Trots en dålig vår, vem har varit BIF:s viktigaste spelare?
 
Många av gubbarna underpresterat, det ska sägas, men vi har flera nyckelspelare som måste kliva fram i höst. Mittlåset Karlsson-Rose är önskvärt att kunna spela varje match, exempelvis. Men sett till våren måste jag säga att Patrick Allen varit oumbärlig på mittfältet.
 
Du får välja en spelare från en annan 6A-förening, vem vill du ha i BIF till hösten?
 
Oj, den var svår. En stark och stor anfallare som kan hålla bollen och vinna nickdueller. Så måste jag välja av det jag sett, så skulle ju Toni Ceesay från Marieholm vara väldigt välkommen om han vill komma till estadio de Jonsered.
 
Som ordförande har du ju sett BIF:s flesta matcher i vår. Vilket lag har imponerat mest?
 
Som lag, Lekstorp. Tveklöst. Tycker vår insats mot dom inte alls var särskilt pjåkig, ändå promenerade dom hem 5-0. Ett starkt, klassiskt svenskt homogent lag.
 
Du bloggar ju lite vid sidan om, dock inte om fotboll. Är det inte dags för en Bokedalaren?
 
Haha, den frågan har jag fått förut men nej. En Bokedalare vore skoj, men vi har ju redan en förträfflig bloggare i 6A så varför skulle jag överväga det? Dessutom är jag inte hälften så påläst som du är, Rasta.
 
Tack för att du tog dig tid och lycka till i höst!
 
Tack och lycka till själv! Förhoppningsvis kommer ni känna flåset i nacken i kampen om att hänga kvar.
 
--------------------------------------------------------------------------------------------
Vi avslutar med Marieholms Milad Mehrbeheshti:
 

Hej Milad. Hoppas det är ok med en liten intervju till bloggen?

 

Hejsan Fredrik, självklart går det bra.

 

Marieholm känns mer stabila i år än tidigare år. Har du någon förklaring till detta?

 

Jag anser att vår tränare Sana är en stor faktor till varför vi är mer stabiliserade i år. Han har kommit in med en helt ny ställning till laget och ändrat flera saker från i fjol, bland annat att han inte prioriterar någon efter sin "status" eller skicklighet. Utan den som tränar spelar, så har det inte varit innan. Sedan har vi ju fått en hel del nya spelare också som förstärkt enormt som t.ex. Leo (Leandro Pinto).

 

Som yttermittfältare har du mött en hel del ytterbackar och yttermittfältare i de andra 6A-lagen, vem har varit svårast att ta sig förbi?

 

Ja man får möta en hel del ytterbackar som yttermittfältare. Den jobbigaste var nog Croatias Henok (Berhane). Sedan var ju du nere mycket och hjälpte din ytterback när jag mötte er så du är mitt svar inom parantes haha :)                        

 

Vet du om det är på gång några nya spelare till Marieholm inför hösten?

 

Jag har inte hört så mycket om rykten, men ett rykte om en spelare jag hört lite om är att lärde angereds och vår gamla tränare Daniel pereira kanske ska joina oss men som spelare den här gången. Men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det ryktet.

 

Vem anser du ha varit Marieholm viktigaste spelare under våren?

 

Hmm, väldigt svår fråga. Varför det går så bra för oss just nu är ju för att vi spelar så mycket mer som ett lag nu. Så jag måste säga Jimmy Canons snabbhet, Blerim Hotis spel intelligens och Toni Ceesays inställning och kaptenserfarenheter.

 

Det har varit en del skosnack i vår. Hur många Marieholmspelare lirar egentligen i gamla IFK-skor?

 

Haha ja hörde det om skorna. Jag har 3 par skor från Tobias Sana, Daniel ceesay som även är bror till Tobias Sana har ett par från Sana också sen har carrrar mahdi och Jonny stinson skor från Daniel sobralense sen vet jag inte om Tobias andra bror Toni ceesay har några från Tobias eller inte.

 

Götaholmaren tycker självklart att fler 6A-lag borde ha en blogg. Vem i Marieholm hade levererat den bästa bloggen?

 

Den i Marieholm dom hade passat bäst som bloggare är nog Chiaco Aslani, han pratat mycket och är som en andra tränare i laget och är en rolig kille som gillar att skriva också så mitt svar blir Chiaco Aslani.

 

Tack för att du tog dig tid och lycka till i höst!

 

Tack själv för att du ville ställa frågorna till mig jag gör gärna om det igen ha det gott :)

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nu blir det ett semester-AW och sedan dyker det kanske upp lite fler intervjuer under helgen eller tisigt nästa vecka!

 

#6

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0