Mer, mer & mer

Götaholmaren öser på med de sista intervjuerna och då har faktiskt ALLA lag i 6A blivit representerade!
 
Idag blir det Croatia, Götaholm och Björndammen. Imorgon blir det Olskroken, Öjersjö och United Africa!
 
Alan Amin (till höger) snackade lite med Götaholmaren om vårsäsongen:
 
Hej Alan! Hoppas det går bra med en intervju till Götaholmaren?
 
Ja det går bra.. 
 
Hur har din fotbollskarriär sett ut innan du hamnade i 6A och Croatia?
 
Jag spelade i Gunnilse IS från att jag var 7 år tills jag blev 16-17 år ungefär. La ner fotbollen helt och hållet innan mina gamla lagkamrater i Bosona Vllaznim och Joel övertala mig att börja spela fotboll igen. Har sedan 2010 spelat i Croatia Hajduk. 
 
Hur skulle du sammanfatta Croatias vårsäsong? Vad har varit bäst och vad har varit sämst?
 
Eftersom vi varit nära att gå upp i seriesystemet dem 2 senaste säsongerna (2a 2år i rad) var det många som inte hade orken och lusten att vara kvar mer. Detta gjorde att vi inte visste om vi skulle ha ett lag när säsongen drog igång. Börja lite trögt men när vi väl fick igång ett lag gick det ändå hyfsat bra. Det bästa har varit att vi ändå haft kul tillsammans trots allt som pågått i klubben, det är ändå det viktigaste anser jag i dem här lägre divisionerna.
 
Vilket 6A-lag har imponerat mest på dig under våren och varför?
 
Vi har alltid haft problem med Africa. Beror kanske på deras fysik men det är ett lag vi ofta har problem med och respekterar. Marieholm är också bra och det brukar ofta vara jämnt mellan oss.
 
Vilken spelare från något annat 6A-lag hade du gärna sett i Croatias tröja?
 
Hmm.. skulle nog bli Sanel Osmanovic från FC Roma. Duktig teknisk spelare som använder sin fart väldigt bra. Lika schysst på plan som utanför.
 
Om du hade fått välja: Tunnla Thomas Celec, trycka Henok Berhane så han käkar gräs, eller glidtackla Boris Lesic klockrent när han precis ska göra mål?
 
Haha! Eftersom Thomas Celec redan gått på några tunnlar från mig på träningarna får jag väl välja att glidtackla Boris klockrent precis innan han ska göra mål haha.
 
Tack för att du tog dig tid och lycka till i höst!
 
Tack detsamma!
 
Götaholmaren tänkte även att det var dags att snacka lite med sina "egna" spelare i Götaholm. Tobias Petersson ställde självklart upp!
 
Hallå där Tobbe! Hoppas det går bra med en liten intervju till bloggen?
 
Tjenare! Jodå en intervju ställer man ju alltid upp på!

Det har ju gått sådär för Götaholm iår. Vad är det för faktorer som gjort att Götaholm ligger på 10:e plats efter vårsäsongen?
 
Ja du, jag tycker ju personligen att vi har spelat bättre än en 10:e plats, framför allt mot "topplagen" har vi ju spelat riktigt bra men tyvärr förlorat med udda målet! Sen tappade vi ju viktiga spelare bara veckor innan seriestarten vilket gjorde att vi fick börja tänka om och spela annorlunda än det var tänkt så vi har inte spelat ihop oss riktigt kanske så det är la den största faktorn.

Du har ju flyttat upp i anfallet och stångas en hel del med 6A:s bästa backar. Vem är jobbigast att möta?
 
Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte vem jag tycker är jobbigast att möta dels för att jag är så dålig på att veta vem jag möter, men mot Björndammen fick jag ju en "klassisk" punktmarkering och det är ju aldrig lätt
 
Götaholmaren kan meddela att spelaren som stod för den markeringen var Ivan de Melo.

Absolut inget ont om Götaholms nuvarande tränare men vem hade du sett som tränare för Götaholm om alla tränare i världen var tillgängliga?
 
Sir Alex Ferguson helt klart! Han har bevisat i många många år nu att hans fotbollstänk vinner titlar.
 
Vem är Götaholms mest underskattade spelare?
 
Helt klart Fredrik "Rycket" Airosto. :-)
 
Rykten säger att du kanske är Götaholms grinigaste spelare. Några kommentarer till det?
 
Absolut är jag grinigast en roll jag gärna tar på mig!!
 
Vad är det som måste hända till hösten för att Götaholm ska börja klättra uppåt i tabellen?
 
Vi måste göra mål på våra lägen, vi skapar fina lägen men vi missar alldeles för mycket sen måste vi höja vårat passningspel också.
 
Vem tar du med dig till en öde ö? Daniel Wedberg, Freddan Petersson eller Görgen "Groggen" Johansson?
 
Daniel "citatmaskinen" Wedberg så klart. Ordspråket säger ju att skratt förlänger livet så helt klart han
 
Götaholmaren tackar för att du tog dig tid!
 
Tack så mycket själv och fortsätt blogga på!
 
Björndammens burväktare Andreas "Andy" Jansson är näste man till rakning:
 

Tjena Andy! Undrar om det är ok med en liten intervju till Götaholmaren?

 

Tjo, yes det går bra med en intervju.

 

Det har ju sett mycket stabilare ut för Björndammen denna säsongen jämfört med förra. Hur förklarar du detta?

 

Ett skäl är att vi har ett ungt lag och de har haft ett år på sig nu att växa och de tar för sig mer nu än förra året. Sen har vi fått igång vår laganda igen då vi jobbar för varandra istället för att hänga med huvudena så fort det blir jobbigt. 

 

Som målvakt har du ju försökt stoppa 6A:s alla vassaste spelare. Vem är klurigast att möta?

 

Hmm vet inte riktigt namnen på alla spelare i serien så får istället säga att de tyngsta motståndet har varit Lekstorp då de trycker på med mycket folk och känns alltid småfarliga. 

 

Skönaste räddningen under vårsäsongen?

 

Där får jag nog välja friläget som Öjersjö fick när det stod 1-0 till oss då jag kännde att jag kom ut helt perfekt, sen nån minut efter det gjorde vi 2-0!

 

Götaholmaren kan meddela att det var ÖIF:s Mikael Nilsson som fick det friläget.

 

Vem har varit BBK:s viktigaste spelare under våren?

 

Vem som har varit viktigast är svårt att säga, Yaddi (Yadollah Navaian-Ghasemi) har varit väldigt vkitig sedan han kom tillbaks. Känns väldigt stabilt och tryggt att ha honom framför sig. Men sen är det olika spelare som gör viktiga saker från match till match tycker jag. Men jag får nog ändå säga Yaddi då han ger en trygghet till laget. 

 

Om du hade fått välja en egen fyrbacklinje från alla spelare i världen, hur hade den sett ut?

 

Av alla backar i hela världen hade jag nog valt Thiago Silva, Hummel, Evra och Lahm. 

 

 

BBK verkar ju full av sköna lirare, men vem är skönast egentligen och varför?

 

Hehe, ja det är bara att välja men jag får nog säga Christer "Flis" Pettersson. då han alltid är på bra humör och full av energi, säger vad han tycker och tänker oavsett hur bra eller konstigt det låter, och ger alltid 100 % i alla övningar eller matcher :-). 

Hoppas alla får en bra sommar nu så kör vi järnet i höst!

 

Tack så mycket och lycka till i höst!

 

Inga problem. Tack för en bra blogg!

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Som sagt, vi kör de sista intervjuerna imon!

 

#6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0