What's up - Lekstorp!

Götaholmaren tog sig ett litet snack två LIF-profiler: tränare Stefan Dahlström och mittbacken Johan Hedström!
 
Vi börjar med herr Dahlström:
 
Götaholmaren får börja med att gratulera till serieledningen i "halvtid"! Varför leder Lekstorp serien?
 
Tack Rasta. Lekstorp leder serien delvis för att jag tror ganska säkert att vi har den bredaste truppen och tur det då vi verkligeni har haft behov av att använda alla spelare. En bra målvakt är förstås också väldigt viktigt.
 
Ibland så gnälls det lite om att LIF spelar väldigt defensivt och tråkigt och bara gör mål på fasta situationer. Vad har du för kommentar till den kritiken?

Tycker det är en orättvis kritik, vi har gjort otroligt många vackra spelmål dessutom med massor av olika spelare och det kan vara en styrka att inte vara beroende av en speciell målskytt.
 
Vilket av de andra 6A-lagen har imponerat mest på dig under våren?

Jag måste säga att jag är imponerad av lagen i 6A i stort. Tycker att de flesta lagen håller förvånande god kvalite. Sen är ju Gårda ett mysterium, Öjersjö blir jag heller inte klok på.
 
Är det någon särskild spelare i de egna leden som du känner har gjort sig förtjänt av extra beröm under våren?

Det är väldigt många som har gjort sig förtjänta av massa beröm  under våren men extra får jag nog ge till våran old man Niclas Eliasson som visat fina takter i anfallet i år. Tyvärr skadade han sig ju mot Götaholm men han läker förhoppningsvis ihop under sommaren.
 
Niklas Drott blev precis klar innan sommaren. Hur bra är han och vilken spelartyp är han?

Niklas Drott var min och kollegan Ingos önskespelare till säsongen och bättre sent än aldrig. Han är en klasspelare med löpstyrka och fint målsinne.
 
Rykten har nått bloggen om att flera duktiga spelare är på väg in till hösten. Vill du kommentera något angående detta?

Vi hoppas kunna presentera ett par nyförvärv inom kort.
 
Götaholmaren tackar för visat intresse och önskar dig en skön sommar!

Trevlig sommar och jag faller in i ledet och tackar för en bra blogg!
 
Vi går vidare med backklippan Johan Hedström!
 
Tjena Johan. Hoppas det är ok med en officiell intervju för en gångs skull?

Självklart! Jag tar gärna mina "five minutes of fame" här ;)
 
Får börja med att gratulera till serieledningen. Vad är det för faktorer som gjort att LIF levt upp till förväntningarna under våren och toppar serien?
 
Tack så mycket! Jag måste ju såklart säga defensiven och att det är hela laget från anfallare till målvakt som ingår där med vår låga uppställning. Vi har ju dock gjort massa mål också så det mesta har funkat bra.
 
Som stabil mittback hos LIF har du mött de flesta anfallarna i 6A. Vem har varit jobbigast att möta?
 
Svår fråga faktiskt, jag säger Martin Delmoro från västkusten, med hans rutin så var han riktigt jobbig att möta. Lesic från Croatia får jag nämna också tills han inte orkade springa mera ;)
 
Vem anser du har varit LIF:s viktigaste spelare under våren?
 
Min säkra utpost bakom mig! Emil Syrén är utan tvekan den bästa målvakten jag spelat med på alla vis, han snackar otroligt mycket och bra hela matcherna och är en stomme för laget anser jag.
 
Din gamle kompis Niklas Drott är tillbaka i den gröna tröjan, vad kan detta betyda för LIF under hösten?
 
Det kan bli hur bra som helst nu när vi haft/har skador på våra ordinarie spetsspelare, Drott själv är inte riktigt 100% men jag får vara snäll att varna 6As backar för honom ändå.
 
Rykten om att flera nya spelare är på väg in surrar på nätet. Några kommentarer?
 
Det finns lite flugor i luften men inget som är klart vad jag vet men det lär bli några överraskningar tillslut :)
 
Till sist, en trevalsfråga:
A) Springa ifatt Niklas Drott och glidtackla honom perfekt
B) Vinna en nickduell med Emil Syrén och göra mål
C) Tunnla Marcus Johansson
 
Tunnla Mackan alla dagar i veckan även om jag vet att jag åker på en glidtackling bakifrån om han hinner ifatt mig!

Tack för att du tog dig tid och ha en trevlig sommar!
 
Tack själv och tack för att du tar dig tid med bloggen, du gör ett riktigt fint jobb!
 
-------------------------------------------------------------------
 
Götaholmaren kommer att dyka upp med fler intervjuer snart!
 
#6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0