Humor...

Trots att helgen inte bjöd på några Götaholmsförknippade aktiviteter blev det ändå lite fotboll, och fotboll med 6A-intresse. Min gode vän Ludde undrade om jag ville följa med och spela lite inomhusfotboll i Rosendalshallen, vilket lät som en väldigt bra ide eftersom Götaholms träning snöat inne. Väl där visade det sig vara en go blandning spelare och bland dem återfanns Olskrokenspelarna Yashin Hajee och Jimmy Bernadiné. Alltid trevligt att kunna snacka lite 6A...

Igår var det så äntligen dags för träning igen för GBK. Planen på Kviberg var plogad och spelbar. Antalet spelare var lite mindre än väntat men det kan ju bero på att vissa kanske antog att det skulle ställas in. 13 gubbar blev det iallafall och med Groggen i ena målet blev det två sjumannalag.

Det intressantaste var att två nya spelare dök upp, Jesper och Martin (tror jag de hette iallafall). Det var väl varken kanon eller kalkon, det är ju alltid svårt att avgöra efter bara en träning. Särskilt på en lite halvhal konstgräsplan. Spelet var väl annars sådär och det slarvades en hel del. Ändå gött att träna igen...

Efter träningen togs ett lag ut till torsdagens träningsmatch mot Evins KIF (före detta BK Elit) men när vi kommit tillbaka till klubblokalen hade Groggen fått ett meddelande om att Evins inte kunde få ihop folk på grund av sjukdom. Lite märkligt med tanke på att de har 34 spelare i truppen. Märkligare blir det när man kollade deras hemsida och kunde läsa att matchen inte kunde spelas på grund av en snötäckt plan och för att det skulle bli minusgrader på torsdag. Konstigt eftersom vi precis genomfört en träning på planen och att det enligt SMHI skulle bli ca -5 på torsdag. Visst, minusgrader och inget kanonväder men helt klart spelbart. Evins har idag ändrat på sin hemsida och nu står det att: Det blir ingen match. Våra spelare är sjuka och det är flera minusgrader på torsdag.

Helt klart synd, många hade sett fram emot att spela match. Det är ju ett bra tillfälle att testa lite nya spelare. Hade även varit roligt att se vilken nivå Evins KIF hade varit på. Självförtroendet är det dock inget fel på. Detta går att läsa på deras hemsida:

Ett lag från division 7 har filmat många av deras matcher från detta året.. Titta gärna på videorna för att se och jämföra med oss.
Ni märker säkert att vi har en mycket högre nivå en dem.
Det laget som har filmat alla matcher har gått vidare till division 6, men alla matcherna är från division 7 detta året.

Roligast är ju självklart meningen om att "ni märker säkert att vi håller en mycket högre nivå en (än) dem". Alla som spelat fotboll i de lägre divisionerna och filmat matcher vet att det inte ser jättesmickrande ut. Laget de talar om är för övrigt Landala...

I gästboken går det även att läsa: Men frågan är:Kan vi spela 11-manna tillsamans? Vi måste bevisa det genom matcher. Jag hoppas att vi vinner. Vi kan vinna om vi bara koncentrerar oss och inte springer för mycket, för då blir vi trötta.

Eftersom jag aldrig sett laget spela eller känner till deras spelare kan jag självklart uttala mig om hur bra laget är. Detta ska självklart inte ses som ett påhopp på Evins KIF eller deras spelare och vi här på Götaholmaren önskar självklart laget lycka till i 7:an.

Det är bara att det är en väldigt skillnad på att vara bra inomhus eller på en liten plan och på att spela 11-manna på riktigt då mycket hänger ihop med konditionen då det ska pressas, kontras, flyttas över och hålla ihop lagdelar. Dessutom måste man ju kunna spela ihop som ett lag...

Eftersom SG-97 inte tränar på grund av snötäckta planer dök Wedberg upp och tränade med oss igår. Vi tackar självklart för det, inte fotbollsmässigt ;-) men rent humormässigt. Det kändes direkt att det var något stort på gång denna kväll. Wedbergs bror Freddie gav oss ett smakprov från helgen. Många stryktipsmatcher lottades ju i helgen och då hade Wedberg utbrustit: Fan, va tråkigt för de lagen! Efter en stunds tystnad la han dock till: Fast det gäller väl bara på Stryktipset? Tacka fan för det, annars hade ju QPR förlorat mot Hull...på riktigt.

Kvällens riktiga höjdare och självklart Dagens Wedberg kom dock i bilen från Kviberg efter träning. Freddan och Wedberg pratar jobb:

Freddan: Hur går det på jobbet?
Wedberg: Bara bra!
Freddan: Har du timlön eller?
Wedberg: Skojar du eller? Nej, nej jag har månadslön.
Freddan: Ok, hur mycket har du då?
Wedberg: Nja, det är väl en 113 kr/tim...

Hahahahahahaha...Kungen är tillbaka!

Annars händer det inte så mycket i 6A, lite inomhusturneringar bara. Croatia ska bege sig till Eskilstuna för att spela Tomislav Cup nu till helgen. Olskroken ska också spela inomhuscup i helgen i Valhalla. Öjersjö kommer att delta i inomhuscupen Best in Town som spelas till helgen. Även Bokedalen återfinns i denna turnering...

Västkusten har varit iväg och spelat cup i Tibro där det blev respass i 16-delsfinalen.

Det verkar som Elisedals Andreas Eliesersson kommer att träna Mossen nästa år. Eliesersson fungerade som spelande tränare i Elisedal förra säsongen och gjorde fyra mål och hade ett gult kort. Man får väl anta att han inte kommer att kombinera tränarsysslan med fortsatt spel i Elisedal utan att han är förlorad för klubben... 

Det var allt för denna gången. GBK tränar på torsdag nästa gång...

#6

Kommentarer
Postat av: Johan

Även Björndammen kommer att deltaga i Best In Town.

Kan ju bli intressant för oss i 6A.

Tackar för en trevlig blogg

2010-12-08 @ 09:21:22
Postat av: Jonatan

Även vi i PIF är ju med i Best in Town vilket gör att det kommer vara en del fokus på turneringen på inside PIF-bloggen i slutet av veckan. Förhoppningsvis kommer jag kunna filma lite också. Kom och kolla vettja, brukar vara bra fotboll!

2010-12-08 @ 12:17:49
URL: http://insidepartilleif.blogspot.com
Postat av: Fjellinho

@ Jonatan: Passa er för att filma matcherna så att ni inte blir sågade av Eniro KIF eller vad det nya Div 7-laget hette ;)

2010-12-08 @ 14:54:45
Postat av: Victor karimian

Till JONATAN:Hej! Jag vet att det lät taskigt när jag sade att vår nivå var högre än deras, men det är min åsikt och inte lagets. Vi heter Evins inte Eniro. Du behöver inte komma med onödiga kommentarer. Vi ser er som större än oss och vi hoppas på att lära oss struktur inom fotboll från ert lag eftersom vi inte har det i vårt lag. Jag hoppas att vi inte blir rivaler inom lagen. Vi vill bara ha kul, men vi har spelare som enligt mig själv är bra. Det är jag som skriver allt i hemsidan. Det är mina åsikter inte lagets.

Tack

2010-12-08 @ 17:55:23
Postat av: Victor

Tar du bort mina kommentarer?

2010-12-08 @ 18:02:25
Postat av: Götaholmaren

Här tas inga kommentarer bort, om jag inte anser att de är olämpliga, och det har jag inte behövt göra än så länge. Jag står för vad som skrivs på denna sidan, sen kan jag ju inte stå för det som skrivs som kommentarer här eller i gästböcker, även om det kommer från GBK-spelare. Som sagt, det är alltid bra med självförtroende och jag tvivlar inte på att Evins KIF har en del duktiga gubbar...

2010-12-08 @ 19:53:59
URL: http://gotaholmaren.blogg.se/
Postat av: Victor

Hej. Det var bara det att jag inte kunde se mina kommentarer när jag läste rapporten. Men lycka till med er fotboll.

2010-12-08 @ 21:15:08
Postat av: Jonatan

Hur kom jag i skottlinjen?! Jag har inget med Evins att göra?! Det enda jag skrev var att vi i Partille IF också kommer att spela Best in Town, precis som Björndammen, Öjersjö, Bokedalen mf.



Jag fattar verkligen ingenting...

2010-12-09 @ 12:26:24
URL: http://insidepartilleif.blogspot.com
Postat av: Victor

Jag ber om ursäkt Jonatan. Jag syftade på Fjellinho.

Förlåt.

2010-12-09 @ 13:21:41
Postat av: Fjellinho

Haha, underhållande läsning! Alltid roligt att hetsa lite ;) No offense Victor eller Evins KIF...



Peace!

2010-12-10 @ 15:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0