Marieholm!

Götaholmaren tog sig ett snack med Marieholms nya spelande tränare Daniel Pereria:
 

Bloggen får börja med att gratulera till tränarjobbet hos Marieholm! Hur kom det sig att det blev just du?

 

Tack så mycket. Anledning till att det blev just jag som blev tränare är väldigt enkelt. Jag är ifrån trakterna, känner alla spelare sedan tidigare, har erfarenheten från spel högre upp, samt att jag har varit tränare i två år nu. Jag brinner för det jag gör, jag brinner för att hjälpa Marieholm att gå vidare, att vare det Marieholm som en gång tidigare spelade i Div 3. Jag vill också väcka ett intresse för Marieholm som klubb, att alla som bor ute i Angered skall tycka att Marieholm är en bra klubb att gå till och då är det inte bara på herrsidan utan också på ungdomssidan.

 

Hur tror du att din framgångsrika spelarkarriär kan hjälpa dig som tränare?

 

Framgångsrik spelarkarriär? Visst har spelat på elitnivå, men inte så att jag kunnat ta det lugnt efter karriären och flytta till Bahamas :):) Men vad jag kan ta med mig är att jag har fått spela med många duktiga spelare, haft många duktiga tränare som jag har lärt mig väldigt mycket av. Jag tror och hoppas veta vad som krävs att ta nästa steg med Marieholm, har varit i klubbar där man har avancerat upp i seriesystemet. Så visst har man mycket som kan hjälpa en som tränare. I herrfotbollen så är det viktigaste att få hela laget att vilja dra åt samma håll, ha en bra harmoni i truppen, klubben och det är där jag kommer lägga störst vikt, för fotboll har alla i sig.

 

Ser du några svårigheter med att både vara tränare och spelare?

 

Jag tror inte det skall var några större problem att vara spelande tränare, har hjälp utav två väldigt kunniga ledare,Tigani Sana och Göran Hallström, som kommer att hjälpa mig vid både träning och match.

 

Hur kommer du att sätta din prägel på Marieholms spel nästa säsong? Vilken sorts fotboll vill du att Marieholm spelar nästa säsong?

 

Jag kommer inte att göra allt för stora förändringar. Vi gjorde mest mål förra året och när det väl stämde hundra procent så spelade vi i mitt tycke den bästa och roligaste fotbollen, men däremot kommer jag lägg lite mer fokus på hela lagets försvarsspel. Kan vi fortsätta att leverera framåt och bli lite bättre bakåt så kommer vi vara ett svårslaget lag 2013.

 

Hur ser det ut med truppen? Är det några nya spelare på väg ut eller nya på väg in?

 

Som jag sa innan så kommer jag inte att göra allt för stora förändringar, men visst kanske 2 till 3 nyförvärv. Skall sätta mig ner och gå igenom truppen och se vad vi kan behöva och ännu har jag inte hört något om att någon vill lämna.

 

Vilka lag tror du kommer vara med i toppen av 6A nästa säsong?

 

Lagen som jag tror kommer att vara med i toppen är Marieholm, Gårda, fast ska man gå efter våra två möten så skulle jag inte ha med Gårda, men dem har ett väldigt intressant lag, sen så hoppas jag på Rannebergen då det är min moderklubb, men dem får gärna hamna bakom oss i år:). Strax bakom toppen kommer det vara väldigt jämt, med Götaholm, Öjersjö, kanske något lag till, varför inte Västkusten, då jag har många vänner som spelar där. Dem andra lagen vet jag för lite om, så jag går efter det jag vet och känner till just nu. Men jag önskar alla lag lycka till och ser fram emot våra möten.

 

Götaholmaren tackar för intresset och önskar dig och Marieholm lycka till nästa säsong!

 

#6


Kommentarer
Postat av: Fjellinho

Riktigt go gubbe Pereira, finns gott om dem i trakterna kring Lövgärdet och Rannebergen. Skall bli sköj att följa drabbningarna mellan RIF, MBOIK och GBK nästa säsong. Hoppas dock på att Göta hamnar både Rannebergen och Marieholm. Sjukt att det börjar suga i fotbollstarmen i kallaste december...

2012-12-03 @ 22:42:31
Postat av: Fjellinho

* Hamnar före skulle det vara...

2012-12-03 @ 22:43:34
Postat av: Götaholmaren

Gött att du fortfarande håller koll på oss!

2012-12-04 @ 13:00:16
Postat av: Freddan

Fjellman, dags att snöra på dej igen va???!!

2012-12-08 @ 21:26:06
Postat av: Freddan

Fjellman, dags att snöra på dej igen va???!!

2012-12-08 @ 21:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0