Friday

Götaholm gjorde ännu ett kallt träningspass igår och det var lite mer folk, vilket självklart var trevligt. Det var även en ny kille och tränade och det såg stundtals lovande ut. Vi får se vad som händer där.

Tobbe var även med och deltog även i tvåmålsspelet. En helt orelaterad grej var att Ljungan inte tränade...

---------------------------------------------------------------------------------------

Det händer mycket runt Gårda just nu. Senaste spelaren som kan vara på gång är Sebastian Chitsaz. Han spelade i Rannebergen förra säsongen då han enligt rapporter var given som innermittfältare, men han kan även spela mittback. Götaholmarens hemliga källa drar vissa paralleller mellan Chitsaz och Sergio Busquets när det gäller spelstil!

Chitsaz
har under försäsongen tränat med både Gårda och Hisingsbacka och han har inte tagit något beslut om vart han kommer att spela.

Möjligtvis kommer helgens träningsmatch mellan just Gårda och Hisingsbacka avgöra vart Chitsaz hamnar...

--------------------------------------------------------------------------------------

Helgen bjuder alltså på två 6A-träningsmatcher:

Croatia möter Fyrklövern (7B) på Bergsjövallen klockan 13.30 imorgon och det ska bli intressant att se hur Croatia verkar. Det har ju varit ganska stor rotation på spelare. Kan de nya killarna fylla tomrummet efter Ibishi, Nylin och Tesfai?

FC Fyrklövern är helt nystartade och matchen imon blir klubbens första någonsin!

Läs mer på deras hemsida HÄR

Inga namn i truppen som Götaholmaren känner till men att en nystartad division 7-klubb har en sportchef är, som vi säger på småländska: Reeeeeeespekt!

När det gäller Gårdas motståndare Hisingsbacka FC så lär det bli en riktigt bra värdemätare för Överåslaget. HFC bildades 2005Backa IF och Hisingstads IS slogs ihop. Laget spelade då i division 4 men hamnade efter några år i 6:an.

2010 vann laget 6D och förra året blev Hisingsbacka tvåa i 5A vilket gör att de nu förbereder sig för att spela i 4A 2012 med bland annat Kortedala, Bergsjö IF och Kärra KIF.

----------------------------------------------------------------------------------------

Götaholmaren har en hel del intervjuer med 6A-profiler på gång och vi öppnar starkt idag med Lekstorps Marcus Pätsi!


Vi börjar med den klassiska frågan. Hur har din fotbollskarriär sett ut innan du började härva på mittfältet i 6A?

Jag började spela a-lagsfotboll när jag var 15 i lekstorp samtidigt som vi spelade i pojkallsvenskan, när jag var 17 bytte jag till Gunnilse och var med i a-truppen där i två år och samtidigt spelade i juniorallsvenskan, jag avslutade med en kortare utlåning till Lunden (1 match kort, tränaren var en sjuk jävla röv). När jag var 20 började jag plugga och i samband med det började jag spela med lekstorp igen. Det året vann vi div 6. Året efter spelade vi i div 5 men åkte ur pga poängavdrag för vi hade använt en avstängd spelare i en match. Efter det spelade jag knappt något förrän 2009 igen och har hållt igång hyfsat sen dess.

(Götaholmaren har försökt nå denna "röv-tränare" från Lunden för en kommentar men utan att lyckas)

Du har ju varit ganska skadedrabbad på sistone, hur känns det nu inför en ny säsong?

Det kändes bra på försäsongen förra året med men inför denna säsongen känns det bättre, kroppen är lättare och piggare jämfört med samma tid förra året så jag hoppas kunna vara mycket bättre i år.

Götaholmaren har känslan att LIF kommer vara med i toppen (från början) iår. Är det något du håller med om?

Ja det hoppas jag verkligen att vi är, vi släppte för mycket i början förra året. Är alla spelare friska och tränar på bra så är jag övertygad om att vi kommer vara med inför hösten.

Är det någon särskild spelare i LIF som du tror kommer kliva fram ordentligt under 2012?

Emil Syrén vet jag kommer vara bra men min bror (Jonathan Valli Pätsi) har ju börjat bra under hösten så han kanske kan fortsätta med det under försäsongen och när serien börjar med förhoppningsvis.

När du sträckläste Zlatans bok, kände du då igen dig i något?

Ja det mesta, jag bodde i hammarkullen och Ibra i rosengård. Oförstådda och motarbetade största delen av de unga åren men vi tog oss därifrån. Han till Milano och jag till Lunden... Nej, jag kände inte igen mig i någonting tror jag men det var en bra bok! Jag är den enda i laget som läst boken tror jag Sebbe och gänget kör ljudbok...

Till sist två snabba frågor:

PL-vinst för United ELLER 6A-vinst för LIF?

Tunnla Robin Granqvist på träningen ELLER trycka brorsan i en närkamp?

Serieseger för LIF. Trycka till brorsan, ta bollen och tunnla Grana och sen avsluta med en skruvad i bortre.

Tack så mycket och lycka till!

Tack, lycka till själv!

----------------------------------------------------------------------------------

Väldigt mycket IFK-hybris just nu med alla värvningar. Sen är det ju iofs alltid roligt när Gnaget blir snuvade på en värvning...

Real Göteborg...nja riktiga Real har ju inte vunnit några stora titlar på ett tag, om man inte räknar Spanska Cupen, så det kanske är en bra jämförelse ;-)

--------------------------------------------------------------------

På söndag smäller det för övrigt då det är Super Bowl!

Inget jobb på måndag och Götaholms klubblokal är bokad!

Kan finnas fåtalet sittplaster kvar!



#6


Kommentarer
Postat av: T

Du brukar annars ha en bra blogg med bra och vettig samt korrekt information. Dock ser jag att det saknas i detta inlägget... Nylin har inte lämnat Croatia så jag förstår inte varifrån du har fått det? Senast förra veckan var det en diskussion om nyförvärv där du så fint påpekade att papprena skall vara påskrivna för att spelaren skall vara klar.. förklara gärna, kanske har jag missuppfattat något?

2012-02-04 @ 01:00:27
Postat av: Götaholmaren

Gårdas tränare Staffan Lindblom säger att Nylin kommer att spela för dem denna säsongen. Det är min källa. Man får ju hoppas att lagets huvudtränare vet sånt.



Jag har ju självklart inte tillgång till alla officiella papper och jag vet ju inte om Croatia godkänt en övergång, men jag litade på att det stämde.



Det skrev jag även i ett tidigare inlägg (att det var Lindblom som hävdade att Nylin var klar för Gårda).



Eftersom jag inte vet vem du är eller exakt vilken position i Croatia du har är det svårt att veta.



Är inte Nylin klar så får jag ju självklart skriva det. Men då hade det varit trevligt att skriva vem som hävdar det.

2012-02-04 @ 11:03:33
Postat av: T

Min position i Croatia är som supporter, dock en väldigt insatt sådan. Vad gäller Gårda så kan man ju ifrågasätta hur seriösa de är då de inte ens dök upp på spelordningsmötet vilket du säkert redan känner till... Snart säger de väl också att Zlatan skall spela för dem också ;)

2012-02-04 @ 15:40:33
Postat av: Pg

Nya rykten säger att en supporter till Croatia med namnet "T" är klar för Gårda.

2012-02-04 @ 16:22:10
Postat av: Götaholmaren

Självklart vet jag att de inte var på mötet, men jag vet inte anledningen. Med tanke på deras nya spelare så känns de väldigt seriösa...till att vara med och kämpa om seriesegern.



Jag vet inte varför Gårdas tränare skulle kontakta mig och säga att Nylin ska spela för dem om det inte stämmer. Men jag får väl höra efter lite och se om jag kan få ett ordemtligt svar...

2012-02-04 @ 19:10:21
Postat av: Mr D

Den som väntar får se. Kommer han spela för Gårda imorgon/Idag?

2012-02-05 @ 00:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0