Read all about it!

Det är ju en hel del nya ansikten bland tränarna i 6A och Götaholmaren har tagit sig ett snack med några av dem:

Efter mycket spekulationer så gjorde Öjersjö till slut klart med Fernando Ruiz som huvudtränare och till sin hjälp har han spelaren Mattias Liljenbring. Vi börjar med herr Ruiz!

Hur har din spelar och tränarkarriär sett ut innan du hamnade i Öjersjö?

Jag har spelat för Warta IF på 80-talet. Jag spelade sedan för PFF i 4 år sen Centro Espanol i 4 år, sedan började karrären FTU (Förenad Turkisk Ungdom) i 9 hela säsonger. Jag blev spelande ass tränare i div 5 med FTU. Avslutade som realare i Real Maskin i 3 år och där tog spelandet slut. Jag blev tränare för FTU 2009 med serieseger i 7d. 2 år senare åkte vi ut och laget lades ner...

Hur bra koll har du på lagen i 6A?

Jag har ingen koll alls på 6A.

Vad är det viktigaste du kan tillföra Öjersjö som tränare?

Det jag kan tillföra just nu är nytändnig för att killarna ser grymt taggade ut efter en månads träning. Sen får vi se. Jag tar en dag i taget lugnt o sansat.

Vilken sorts fotboll vill du att ÖIF ska spela 2012?

Jag vill att vi ska spela champagne-fotboll.

Götaholmaren tackar Fernando för att han tog sig tid och ser fram emot champagne-fotbollen!

-----------------------------------------------------------------------------------

Nu vidare till den assisterande tränaren Mattias Liljenbring:

Du spelade ju förra året med ÖIF och nu är du assisterande tränare, hur kom det sig?

Ja, jag var spelare förra året (mittback) och kommer vara så även i år men jag kommer även att assistera Fer(nando) under denna säsong och det är mer som ett bollplank jag kommer att agera.

Vad tror du Fernando Ruiz kan tillföra till ÖIF som gör att de undviker förra årets dåliga reslutat?

Fernando är en erfaren spelare/tränare som spelat fotboll sen han var liten grabb och har bland annat spelat med Warta IF tillsammans med Teddy Lucic och kom senast ifrån FTU i div 6D. Hans influenser får han ifrån Real Madrid som han är en trogen supporter av. Han kommer tillföra en ny röst och ett litet annat sätt att spela (vill inte avslöja för mycket här).

Är det några nya spelare klara eller några som lämnar? Kommer Jimmy Åsell spela nästa år?

Vi har en del nyförvärv som är klara och ett par man på väg in. Och får vi även behålla vår centrala stomme med Nisse (Mikael Nilsson) och Kubic (Mikael) på anfallet och Jimmy Åsell och Mackan Halldin på mitten så ska vi nog kunna spetsa till resten av laget med några riktigt intressanta killar till. Plus att vi förmodligen kommer ha 2 riktigt bra målvakter i år med om man jämför med 9 olika förra året.

Har den nya tränarstaben hunnit sätta några mål för 2012 ännu och hur är stämningen i truppen?

Stämningen i truppen ät jättebra och vi har satt upp lite målsättningar som vi än så länge vill hålla internt.

Götaholmaren tackar Mattias och önskar ÖIF lycka till!

------------------------------------------------------------------------

Även Björndammen har ju bytt på tränarsidan och nu är det Cesar De Melo som styr skutan:

Du är ju ny tränare i BBK, men du har spelat i laget tidigare. Hur har din spelarkarriär sett ut innan du hamnade som tränare i BBK och kommer du fortfarande att spela själv?

Det stämmer att jag har spelat i Björndammen i 2 år nu. Men förra året råkade jag ut för en knäskada under vintern, så jag spelade inte så mycket (jag opererades först i september så jag var med lite). Jag kunde knappt röra mig när jag väl spelade.

Jag är fotbollsfostrad i Gunnilse men det är i Stendy som jag spelat mest. Där var jag med under 14 säsonger, där vi spelade allt från division 3 ner till två säsonger i 6an. Spelade flera tuffa derbyn mot Götaholm då Stendy också var en Galmlestanklubb tidigare. Men nu är det slutspelat. Jag spelar bara om det är kris. Eller om vi har få alternativ, men jag tror jag slipper.

Det har ju varit lite tunga tapp (på pappret iallafall) för BBK med Felin, Kristhammar och Griffith. Är det några nya spelare klara?

Vi har några nyförvärv som är riktigt bra och har många som provtränar.

2011 var ju BBK indragna i bottenstriden. Vad talar för att laget ska undvika det iår?

Det känns som Björndammen kommer att göra en mycket bättre säsong i år. Förra året hade vi väldigt många unga spelare som kommer att ta ett stort kliv i år.

Vilka lag tror du kommer att vara med i toppstriden och tampas?

Om vilka lag som kommer att vara med i toppstriden så tror jag på följande topp 3:

1: Lekstorp
2: Gårda
3: United Africa

Tack så mycket och lycka till!

Tack för en mycket bra blogg.

-----------------------------------------------------------------------------------

Marieholm inledde ju träningsmatcherna med en riktigt tung 2-6 förlust mot Säve. Enligt rapporter från Säve-håll kunde det blivit betydligt mer om inte Marieholms målvakt räddat flertalet frilägen...

Ska man hitta något positivt för MBoIK så är det väl då att klubben hittat en målvakt, något som saknades förra säsongen.

Götaholmaren antar att det var nygamle Pierre Berg som vaktade kassen...

Enligt Marieholms tränare Blerim Ferati var det dock ett b-lagsbetonat Marieholm som kom till spel...

Ferati själv var i Falun med FC Ibra och spelade hem ett SM-guld i futsal!

----------------------------------------------------------------------------------

Det var ju en del nya 6A-målskyttar i helgen. Götaholmaren har rekat lite:

Gårdas tvåmålskytten Sebastian Fernberg spelade senast i klubben för ett par säsonger sedan (?), men verkar inte ha spelat någon annanstans utan bara haft ett uppehåll...

Björndammens målskytt Anton Linde (född 1994) kommer senast från BK Häcken där det blev 5 mål i klubbens lag i Pojkallsvenskan (Elit Södra). Innan dess var han i Örgryte. En ljumskskada stoppade dock fortsatt spel i BK Häcken och nu är det alltså 6A och Björndammen som gäller...

----------------------------------------------------------------------------------

Det verkar inte vara några träningsmatcher förrän på lördag (18/2) men då är en hel del 6A-lag igång. Bland annat kliver Götaholm (mot Bergsjö IF) in på planen för årets första träningsmatch...

----------------------------------------------------------------------------------

#6

Kommentarer
Postat av: Säve SK

HAHA bortförklaringar , ta del av ett gammalt ordspråk "mar är inte bättre än laget man ställer upp med på matchdagen"

2012-02-14 @ 15:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0